左岸的悲伤 Left Shore's Sadness Matter

在几年前 一公升的眼泪里头的主题曲
There was 2 or 3 years ago, the song of 'One-liter-Tear'


唱着 左岸的悲伤 听见忧郁的右岸有幸福
The lyric was like this - Sad left shore heard that the right shore was having happiness

歌词感人 让人动容
I like the lyric, it was touching

老妈说我 好像开始情绪化了
Recently, my mom said I am a bit emotional

感觉上 好像是吧 又好像不像似的
It is confusing to me

好像是好像有一点了
Maybe Yes, I am.....

不像 是因为我开始了 什么都不关我事的态度
But I am Not also, because I am being not to border for everything

整天 嗯 啊 噢 的
Always 'Ehm' 'Ah' and 'Oh'

不楸 不睬 不理
I don't care

还有 ‘我跟他不是很熟’的说法
and I always say I dun really know he or she

慢慢的 学习着 沉淀
now learning to be silent and quiet

静 思
think wise

也许我就是那看起来 开朗的左岸吧
I am the Left shore, I think

每一次 都想好好当一个孩子
I would like to be the kid always

没有悲伤 没有忧愁
without sadness and unhappy

每一次呈现的是我的明朗面
I am trying to be happy every time

毕竟 快乐可以共享 悲伤则不
Happy can share better than sadness

还是不清楚 开朗面方式的我
Should I be continue like this

是否 对还是错的
Am i correct or wrong

我是否继续
Should I continue

嘻嘻哈哈的轻佻下去呢
Always joking like the kids

还是
Or

是时候 该成熟了
Should I be mature like a typical adult

No comments: